En gammel quote siger “never tell your secret smell”. Men, kære læsere, ‘my perfume is my message. My scented slogan’. Jeg er her for at gøre årtiers hemmelighedskræmmerier, fortielser som tabuer til ‘so last season’ og ikke mindst tale en helt særlig OCDuft‘s sag. Kræver det ét eller flere stænk af min egen secret smell, så sprayer jeg hjertens gerne ud i håbet om, at det – ligesom modeskaberen over dem alle, Gabrielle ‘Coco’ Chanel – kan være med til at trendsætte en ny genrationsbølge indenfor det ‘psykiske modebillede‘, hvor ‘the new black‘ blir’ at vende vrangen udad!
Og OCD minder faktisk på flere måder om selveste mademoiselle selv;
revolutionende, rebelsk og helt sin egen!
Need I to say more? Yes, I do!
Først en lille introduktion til ‘brandet‘.
O C D
…eller ”C D O”, hvis bogstaverne er at foretrække i ”korrekt”, alfabetisk rækkefølge 😉
I daglig tale bruges ovenstående ”kælenavn” (forkortelse, red.) oftest kun i stedet for dets fulde navn, Obsessive Compulsive Disorder, da det hurtigt kan blive lige så langt som et royalt navn at udtale!
Herhjemme vil landets ekspedienter dog også vide, hvilken duft du efterspørger, hvis du refererer til noter af tvangslidelse (tidl. neurose), tvangstanker (obsessiv) og/eller tvangshandlinger (kompulsiv).
Le Parfum du O C D
I parfumeriets (psykiatriens) eksklusive afdeling over ‘psykiatriske angstdufte‘ står så denne tidløse, unisex af en klassiker g(l)emt. En klassiker, der med sin helt egen særprægede signatur, finurlige, forførende flakon (facon) som fristende, frække fragrance (fremtoning) er én af verdens førende og til dato bedst sælgende (udbredte, red.) angstdufte. Alene herhjemme langes den over ‘disken’ i ca. ét ud af hver femte købstilfælde (!).
Om det er på den baggrund, at det internationale, anerkendte ‘agency‘, Verdenssundhedsorganisationen WHO, spottede og scoutede (opdagede og optog, red.) den som én blandt deres 10 frontfigurer/’kampagne-modeller’ for kollektionen ‘verdens voldsomste veldufte‘ (mest belastede lidelser, red.), skal være usagt. Ikke desto mindre figurer OCD stadig den dag i dag på deres liste over ‘husmodeller‘/’muser‘!
At OCD er en ligeså ‘populær’ (alvorlig, red.) og ‘prisvindende’ bestseller – som Chanels ikoniske No5 fragance, 2.55-taske og ‘little black dress‘ er elsket og hyldet blandt fashionistas verden over – skyldes ikke kun sin høje standart, holdbarhed som holdning til godt, gedignt håndværk, men i den grad også forståelse for ‘kundepleje’ af en trofast og tilbagevende ‘kreds’.
Men, hvad er det, der gør denne duft så unik? Så speciel?
Det og meget mere kan du læse i anden del – coming up very soon! 😎
Go’ sommer & go’ weekend 🌞